Güncel Otomobil Blogu

Lastik Tamir Köpüğü Stepne Görevini Görür mü ?

0 37

Uzun yolculuklar, bozuk yollar yada görünmeyen çiviler lastiklerin baş belası olmaya devam ediyor. Günümüz teknolojisiyle üretilen lastikler ne yazık ki bu etkenler ile başa çıkmakta başarılı değil. Patlamış bir lastik aracın hareketini kısıltlayacağından değiştirilmesi yada lastik tamircisine gidecek kadar hava basılması şarttır. Peki bunun için zamanınız var mı? Bu yazımızda stepnelerin yerini alabilecek belki de stepne kavramını tamamen ortadan kaldırabilecek lastik tamir köpüğü konusunu ele alacağız.

Araç kullanımı benzin fiyatlarının aşırı artış sağlamasına rağmen yine devam etmektedir. Benzin fiyatlarının yükselmesi birçok araç sahibinin LPG’ye geçiş yapmasına neden oluyor. Fakat LPG yakıt tankları genellikle bagaj içerisine yada stepne yerine takıldığında ciddi yer kayıplarına neden oluyor. Bazı araç sahiplerini kayıplar yaşanmasına rağmen yine de stepneyi aracında bulundururken, bazıları ise çakmak şarjına bağlı mini hava kompresörü yada lastik tamir köpüğü bulundurmayı tercih ediyor.

Günümüzde artık en değerli kavramlardan birisi olan zamandır. Lastik patlamasında durup stepne ile değiştirmek en fazla zaman ve güç harcayacak işlerin başında geliyor. Özellikle bu durum bayan sürücüler için bir kabus olmuştur. Patlak bir lastik ile tamirciye gitmek lastiğe zarar vereceğinden anlık olarak kısa çözümler bulmak gerekir. Bunun aracınızda mutlaka bir mini hava kompresörü yada lastik tamir köpüğü bulundurmanız yararınıza olacaktır.

Zaman bakımından değerlendirildiğinde patlak lastiği stepne ile değiştirmek istenildiğinde en az 30 dk. harcamanız gerekir. Hava kompresörü ile şişirmek yaklaşık 5 dk. sürmektedir. Lastik tamir köpüğü ise bu zamanı yaklaşık 1-2 dk. arasına indirmektedir. Üstelik bagajınızda çok küçük bir yer kaplayacaktır. Kullanımı ise kutu içerisinden çıkan aparatı önce aracınızın sibobu üzerine takıyor ve sonrasında sprey kutusunun ucunu bir birine bağlayıp köpüğün tamamı bitene kadar üst kısımdan basmaya devam ediyorsunuz. Sonrasında aracınızı yavaş bir şekilde hareket ettirerek köpüğün tüm lastik iç yüzeyine yayılmasını ve hava kaçağı olan yerin kapanmasını sağlamalısınız. Ardından en yakın tamirciye giderek lastiğinizi tamir ettirmeniz tavsiye edilir.

lastik tamir köpüğü

Fiyatlarına gelecek olursak lastik tamir köüpü fiyatı 10 TL’den başlayıp 30 TL’ye kadar çeşitli aralıklarda kalite ve boyutlarına göre değişiklik göstermektedir. Mini hava kompresörü fiyatı ise 40 TL’den başlayıp 100 TL’ye kadar değişiklik göstermektedir.

Aynı zamanda bu spreyler piyasada lastik tamir spreyi olarak da bilinmektedir.

Forumlarda oldukça tartışılan bu konuda siz ne düşünüyorsunuz ? Daha önce bunu ürünü kullandıysanız yorum olarak bizimle paylaşabilir ve ürüne sahip olmak isteyenlere fikir edinebilirsiniz.

Bu yazının orjinali daha önce lastikfiyatlari.org adresinde yayınlanmıştır.